یکشنبه 6 فروردین 1396
بازدید امروز : 2442 نفر
موتور جستجوی سایت نیازمندیهای دانشجویی موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...
تلگرام سایت تحقیق
تحویل در محیط ورد : word
عنوان :

حرف های آسمونی

ابتدا هزینه سفارش را از طریق پرداخت آنلاین و یا انتقال به شماره کارت 6037991813769019 بانک ملی به نام سید علیرضا هاشمی و یا واریز به شماره حساب 0102834007003 ملی بنام سید علیرضا هاشمی و با داشتن شماره فیش واریزی اقدام به سفارش کنید.
عنوان سفارش :
حرف های آسمونی
تعداد صفحه :
5
قیمت :
2000 تومان
جهت سفارش اینجا کلیک کنید
  • فهرست مطالب
  • حرف های آسمونی
  • توصیف قرآن در مورد بهشت و بهشتیان

    بهشت و توبه

  • أُوْلَئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُواْ وَیُلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیَّةً وَسَلَماً خَلِدِینَ فِیهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَمُقَاماً
  • آنان (بندگان رحمن) به خاطر آن که صبر کردند، غرفه‏هاى بهشتى داده مى‏شوند و در آن جا با تحیّت و سلام گرم روبرو خواهند شد. در آن جا، جاودانه هستند. چه نیکو جایگاه و منزلگاهى است.

    غُرفة» به اتاقى گویند که از کف زمین بالاتر باشد و چشم‏انداز داشته باشد.

    1- بهشت را به بها دهند، نه بهانه. «یُجزون... بما صبروا»

    2- بنده‏ى خدا شدن، به صبر و پشتکار نیاز دارد. «بما صبروا»

  • لَهُمْ فِیهَا مَا یَشَآءُونَ خَلِدِینَ کَانَ عَلَى‏ رَبِّکَ وَعْداً مَّسْئُولاً
  • راى اهل بهشت آن چه بخواهند موجود است. آنان براى همیشه در آن جا هستند. (این پاداش) بر پروردگارت وعده‏اى است واجب.

    خواسته‏هاى اهل بهشت، همچون خواسته‏هاى خداوند در چهارچوب حکمت است. یعنى همان گونه که «یفعل ما یشاء» از طرف خداوند در قالب کار حکیمانه است. «لهم فیها ما یشاؤن» نیز از سوى مؤمنان در قالب تقاضاى حکیمانه است و چنین نیست که مؤمنان بخواهند اهل دوزخ رها شوند، یا درخواست کنند که به درجات انبیا راه یابند، زیرا این گونه تقاضاها حکیمانه نیست.

    ١- انسان، تنها در بهشت به همه‏ى آرزوهاى خود مى‏رسد. «لهم فیها مایشاءون»

    2- در بهشت، هر چه بخواهند هست. «لهم فیها مایشاءون» ولى در مورد دوزخیان مى‏خوانیم: «و حیل بینهم و بین ما یشتهون» میان اهل دوزخ و آن چه مى‏خواهند حایلى قرار مى‏گیرد.

    3- خدا عمل به وعده‏هاى خود را بر خود لازم کرده است. «على‏ربّک وعداًمسئولا»

  • أَلَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَلِدُونَ
  • کسانى که بهشت برین را ارث مى‏برند و در آن جاودانه خواهند ماند.

    کلمه‏ى «فردوس» به معناى بوستان، برترین جاى بهشت مى‏باشد. و چون به جاى جنّت بکار رفته، براى آن ضمیر مؤنث آمده است.

    اهمّیت امانت در روایات به نماز و روزه و حجّ مردم ننگرید، به صداقت و امانتدارى آنان بنگرید.

    پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله در آخرین لحظه‏هاى عمر خود به حضرت على‏علیه السلام فرمود: «ادّ الامانة الى البّر و الفاجر فیما قلّ و جلّ حتّى الخیط و الَمخیط» امانت را به صاحبش برگردان، چه نیکوکار باشد و چه گناهکار، ارزشمند باشد یا ناچیز، اگر چه مقدارى نخ باشد و یا پارچه و لباسى دوخته شده.

    1- قانون شکنى، تجاوز به حدودى که خداوند تعیین نموده مى‏باشد. «العادون»

    2- به سراغ گناه رفتن نیز گناه است. «ابتغى - عادون»

    3- مؤمن، متعهّد است. «عهدهم راعون» خلف وعده، نشانه‏ى ضعف ایمان است.

    4- مراعات عهد وپیمان لازم است، گرچه در عمل نتوانیم وفا کنیم. «راعون» نه «موفون»

    5 - در معرّفى سیماى مؤمنان، نماز هم در ابتدا مطرح شد: «فى صلوتهم خاشعون» و هم در پایان «على‏صلوتهم‏یحافظون» این تکرار وتأکید، نشان اهمیّت نماز است.

    با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید
    صفحه اصلی| تحقیق | تحقیق های آماده | ترجمه | ترجمه آماده | کار آماری | کار آماری آماده | طرح کارآفرینی | نما و پلان

    شماره پاسخگوی سایت : 09118370377 - 09111491359
    Email : tahghighnet@yahoo.com
    www.tahghigh.net 2007 - 2017