موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...

سفارش تحقیق :

������ ������ ������������

تعداد صفحه : 5
قیمت تحقیق : 6000 تومان
برای مشاهده بخشی از مطالب ������ ������ ������������ کلیک کنید
ارسال سریع لینک دانلود و ارسال به ایمیل در صورت پرداخت آنلاین
تحویل در محیط ورد : word
عنوان :
  • فهرست مطالب
  • حرف های آسمونی
  • توصیف قرآن در مورد بهشت و بهشتیان بهشت و توبه
  • أُوْلَئِکَ یُجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُواْ وَیُلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیَّةً وَسَلَماً خَلِدِینَ فِیهَا حَسُنَتْ مُسْتَقَرّاً وَمُقَاماً
  • آنان (بندگان رحمن) به خاطر آن که صبر کردند، غرفه‏هاى بهشتى داده مى‏شوند و در آن جا با تحیّت و سلام گرم روبرو خواهند شد. در آن جا، جاودانه هستند. چه نیکو جایگاه و منزلگاهى است.

    غُرفة» به اتاقى گویند که از کف زمین بالاتر باشد و چشم‏انداز داشته باشد.

    1- بهشت را به بها دهند، نه بهانه. «یُجزون... بما صبروا»

    2- بنده‏ى خدا شدن، به صبر و پشتکار نیاز دارد. «بما صبروا»

  • لَهُمْ فِیهَا مَا یَشَآءُونَ خَلِدِینَ کَانَ عَلَى‏ رَبِّکَ وَعْداً مَّسْئُولاً
  • راى اهل بهشت آن چه بخواهند موجود است. آنان براى همیشه در آن جا هستند. (این پاداش) بر پروردگارت وعده‏اى است واجب.

    خواسته‏هاى اهل بهشت، همچون خواسته‏هاى خداوند در چهارچوب حکمت است. یعنى همان گونه که «یفعل ما یشاء» از طرف خداوند در قالب کار حکیمانه است. «لهم فیها ما یشاؤن» نیز از سوى مؤمنان در قالب تقاضاى حکیمانه است و چنین نیست که مؤمنان بخواهند اهل دوزخ رها شوند، یا درخواست کنند که به درجات انبیا راه یابند، زیرا این گونه تقاضاها حکیمانه نیست.

    ١- انسان، تنها در بهشت به همه‏ى آرزوهاى خود مى‏رسد. «لهم فیها مایشاءون»

    2- در بهشت، هر چه بخواهند هست. «لهم فیها مایشاءون» ولى در مورد دوزخیان مى‏خوانیم: «و حیل بینهم و بین ما یشتهون» میان اهل دوزخ و آن چه مى‏خواهند حایلى قرار مى‏گیرد.

    3- خدا عمل به وعده‏هاى خود را بر خود لازم کرده است. «على‏ربّک وعداًمسئولا»

  • أَلَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیهَا خَلِدُونَ
  • کسانى که بهشت برین را ارث مى‏برند و در آن جاودانه خواهند ماند.

    کلمه‏ى «فردوس» به معناى بوستان، برترین جاى بهشت مى‏باشد. و چون به جاى جنّت بکار رفته، براى آن ضمیر مؤنث آمده است.

    اهمّیت امانت در روایات به نماز و روزه و حجّ مردم ننگرید، به صداقت و امانتدارى آنان بنگرید.

    پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله در آخرین لحظه‏هاى عمر خود به حضرت على‏علیه السلام فرمود: «ادّ الامانة الى البّر و الفاجر فیما قلّ و جلّ حتّى الخیط و الَمخیط» امانت را به صاحبش برگردان، چه نیکوکار باشد و چه گناهکار، ارزشمند باشد یا ناچیز، اگر چه مقدارى نخ باشد و یا پارچه و لباسى دوخته شده.

    1- قانون شکنى، تجاوز به حدودى که خداوند تعیین نموده مى‏باشد. «العادون»

    2- به سراغ گناه رفتن نیز گناه است. «ابتغى - عادون»

    3- مؤمن، متعهّد است. «عهدهم راعون» خلف وعده، نشانه‏ى ضعف ایمان است.

    4- مراعات عهد وپیمان لازم است، گرچه در عمل نتوانیم وفا کنیم. «راعون» نه «موفون»

    5 - در معرّفى سیماى مؤمنان، نماز هم در ابتدا مطرح شد: «فى صلوتهم خاشعون» و هم در پایان «على‏صلوتهم‏یحافظون» این تکرار وتأکید، نشان اهمیّت نماز است.

    تحقیقهای مشابه
  • مجری کارهای پژوهشی عمومی، علمی پژوهشی و مروری
  • کارهای آماری و تجزیه و تحلیل داده
  • تحلیل کمی و کیفی
  • انجام کلیه خدمات نگارش، ترجمه تخصصی ، ویرایش مقاله ها و پایان نامه ها
  • انجام رفرنس نویسی استاندارد با نرم افزار EndNote
  • آماده سازی پاورپوینت مربوط به ارائه در جلسات و همایشها
  • Tel : 09120906507 - 09118370377
    Email : tahghighnet@yahoo.com
    Telegram : @tahghighnet
    Instagram : tahghighnetinsta
    www.tahghigh.net
    2021 - 2007