پنج شنبه 18 آذر 1395
بازدید امروز : 3263 نفر
موتور جستجوی سایت نیازمندیهای دانشجویی موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...
تلگرام سایت تحقیق

موضوع : جهانگران مسلمان در ایران
تحویل در محیط : word

ابتدا هزینه سفارش را از طریق پرداخت آنلاین و یا انتقال به شماره کارت 6037991813769019 بانک ملی به نام سید علیرضا هاشمی و یا واریز به شماره حساب 0102834007003 ملی بنام سید علیرضا هاشمی و با داشتن شماره فیش واریزی اقدام به سفارش کنید.
عنوان سفارش :
جهانگران مسلمان در ایران.docx
تعداد صفحه :
38
قیمت :
5000 تومان
جهت سفارش اینجا کلیک کنید

فهرست مطالب
فصل اول
چکیده
مقدمه
نقش جهانگردي در شکوفائي تمدن اسلامي
جایگاه گردشگری و جهانگرد در فرهنگ اسلامی
مذهب و گردشگری
گردشگری حلال
شهرهای مهم گردشگری برای جهانگردان مسلمان
مکان های دیدنی و تاریخی
فصل دوم
انگیزه های جهانگردان مسلمان
اهمیت گردشگری مسلمان در ایران
افزایش در آمد
ایجاد شغل
نادیده گرفتن قابلیت های کشور
استفاده نکردن از قابلیت های ماه رمضان در جذب گردشگر
برنامه ای برای توقف بی برنامه گی نیست
وعده حمایت از بخش خصوصی
استقبال از سرمایه گذاران
کمیته های بی بازده
پایگاهی برای شیعیان دنیا
پیشنهادات
نتیجه گیری
منابع
مقدمه بيش تر گردشگران مسلمان را دانشمندان تشكيل مى دادند: شمارى از آنان در سفرهاى رسمى به نگارش سفر خود مى پرداختند و گروهى به جهت مسؤوليتى كه در ديوان و يا بريد (پست) داشتند علاقه مند به سير و سفر بودند, تا اطلاعات دقيق ترى براى كار خويش داشته باشند, شمارى بر اثر علاقه به فراگيرى علم و تجربه, به جهانگردى مى پرداختند و شمارى نيز سفرهاى خود را به اماكن دينى و مقدس آغاز كرده و به ديگر جايها نيز مى رفتند. جهانگردانى در تاريخ نامشان باقى مانده كه گزارش سفرخويش را به گونه هاى مختلف نوشته و در دسترس قرار داده اند كه برخى از آن گزارشها موجود است. بسيارى نيز فقط, در كتابهاى پيشينيان از سفر آنان گزارشى ارائه شده است. اين سفرنامه ها نقش فراوانى در گسترش و جابه جايى فرهنگ و علوم و ترقى آن به جاى گذاشته است. نقش جهانگردي در شکوفائي تمدن اسلامي
تمدن اسلامي که طولاني ترين تمدن بشري است، برخلاف تمدن‎ هاي پيش از خود و تمدن معاصر غربي که پس از آن رواج يافت، معجزه اي بود نه محصور در يک منطقه و محدود به يک نژاد، بلکه به شکلي منحصر به فرد، تمدني بود بر پايه انديشه، اعتقاد و دين. مرکز اين تمدن نه عراق بود و نه شام. مرکز آن قرآن بود و روح اسلامي، که در سراسر آن جوشش و جريان داشت. در دل اين تمدن، مفهومي به نام “امت اسلامي” تا حد زيادي فرصت بروز و ظهور يافته بود. اين مفهوم به اين معنا بود که همه مسلماناني که در اين گستره جغرافيايي و زير پرچم اين دين مبين قرار مي‎گرفتند، فارغ از نژاد و قبيله و رنگ و زبان، همه عضو يک خانواده به شمار مي‎رفتند و با قدم نهادن در هر جايي از اين سرزمين، خود را در وطن و ديار خويش مي‎يافتند. در اين راه ‎ها، نهاد ها و تعاليم درخشان اسلام تسهيلات بي ‎شماري براي تحقق اين مهم به وجود مي‎آورد. درهاي مساجد به عنوان مأمن و مرکز گردهمايي مسلمانان همه جا به روي مسافران گشوده بود و در راه ماندگان با برخورداري از عنوان “ابن سبيل” هيچ گاه در سفر احساس درماندگي نمي‎کردند. توسعه اين منطق و تبديل شدن آن به يکي از ارزش ‎هاي فرهنگي حاکم، سبب تحرک شگرف مسلمانان در دل سرزمين‎هاي اسلامي شد تا آنجا که در پرتو اين تمدن “در مصر يک خراساني حکومت مي‎کرد و در هند يک ترک. غزالي در بغداد در رد فلسفه کتاب مي‎نوشت و ابن رشد در اندلس به آن جواب مي‎داد...يک شيخ ترمذي يا بلخي در قونيه و دمشق مورد تکريم و احترام عامه مي‎شد و يک سياح اندلسي در ديار هند عنوان قاضي مي‎يافت. همه جا، در مسجد، در مدرسه، در خانقاه، در بيمارستان از هر قوم مسلمان نشاني بود و يادگاري، اما بين مسلمانان نه اختلاف جنسيت مطرح بود، نه اختلاف تابعيت. همه جا دين بود و يک فرهنگ: فرهنگ اسلامي که في المثل زبانش عربي بود، فکرش ايراني، خيالش هندي بود و بازويش ترکي، اما دل و جانش اسلامي بود و انساني.” (زرين کوب، 1362، صص31-30)

با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید

شماره پاسخگوی سایت : 09118370377 - 09111491359
Email : tahghighnet@yahoo.com
www.tahghigh.net 2007 - 2016