کد رهگیری را جهت پیگیری سفارش وارد نمایید
    

پرداخت آنلاین بانک ملی

پرداخت آنلاین بانک ملت
    فروش آنتی ویروس اورجینال
با شرایط استثنایی
     موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...
امروز : 30 شهریور سال 1393
  بازدید امروز : 4433 نفر

صفحه اصلی تحقیق پروژه تحقیق های آماده طرح های کارآفرینی سفارش ترجمه ترجمه های آماده برنامه نویسی
کارهای آماری - spss کارهای آماری آماده پرسشنامه ها سفارش پروپوزال پاورپوینت پلان مسکونی ورود اعضا عضویت ارتباط با مدیر راهنمای سایت

موضوع : فرق شیعه و سنی
تحویل در محیط : word


ابتدا مبلغ سفارش را به شماره 0102834007003 ملی سیبا به نام علیرضا هاشمی واریز با داشتن شماره فیش افدام به سفارش کنید - قابل پرداخت از کلیه بانکهای عضو شتاب و یا از طریق انتقال به شماره کارت 6037991813769019 پرداخت و با داشتن شماره کارت اقدام به سفارش نمایند و یا از طریق پرداخت آنلاین بانک ملت یا پرداخت آنلاین بانک ملیاقدام نمایید
  عنوان سفارش : فرق شیعه و سنی
  تعداد صفحه : 10
  قیمت : 750 تومان
جهت سفارش اینجا کلیک کنید
<-- نمایش تحقیق بعدی ..... نمایش تحقیق قبلی -->

فرق شیعه و سنی
شیعه و سنی به عنوان دو فرقه مهم اسلامی با صرف نظر از انشعاباتی که در درون خود دارند، در بسیاری از اعتقادات و مسائل دینی خود اشتراک نظر دارند و برای روشن¬ترشدن فرق بین شیعه و سنی ابتدا لازم است ببینیم این دو فرقه دارای چه مشترکاتی هستند.
الف) مشترکات در اصول اعتقادی
اعتقاد به وجود خداوند تبارک و تعالی و وحدانیت و یگانگی او
اعتقاد به نبوت و رسالت که خداوند برای هدایت انسان¬ها افرادی را بنام رسول و پیامبر بسوی خلق فرستاده است و آخرین آنها حضرت محمد بن عبدالله می¬باشد.
اعتقاد به معاد و زندگی جاوید پس ازمرگ و سنجش اعمال انسان و ثواب و عقاب اخروی
اعتقاد به اینکه قرآن کتاب آسمانی است و از جانب خداوند بر پیامبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) نازل شده است.
ب) مشترکات در مسائل احکامی و فروعات فقهی
الف- در واجبات
نماز ، حج، روزه ، زکات ، امربه معروف و نهی از منکر
ب- در محرمات
دروغ ، غیبت ، شرب خمر ، حرمت غنا ، دزدی
زنا و ...در بسیاری از مسائل حلال وحرام، هرچند در جزئیات و شرائط این اصول کلیه با هم اختلاف دارند.
اما فرق عمده بین شیعه وسنی در مسئله جانشینی پیامبراکرم حضرت محمد بن عبدالله (ص) است.که شیعه برای جانشینی آن حضرت شرائطی از قبیل: عصمت،علم لدنی و آگاهی کامل از جهان هستی وانسان و تربیت ما را لازم میداند. لذا تعیین جانشین به انتصاب از طرف خداوند است نه انتخاب مردم، چون مردم آگاهی از وجود این شرائط در یک فرد ندارند. برخلاف اهل سنت که چنین شرائطی را لازم نمی دانند و ریشه این اختلاف را می توان در برداشت از معنا ومفهوم رسالت و نبوت دانست که:
1- آیا رسالت و نبوت یک مقام اعتباری است؟ یعنی همانطوریکه انسان¬ها برای ایجاد نظم در زندگی و جلوگیری از هرج و مرج یک فردی را به عنوان رئیس انتخاب می¬کنند تا مانند بند تسبیح دانه¬های تسبیح را نگاه دارد پیامبر و نبی نیز چنین است، هر چند ممکن است از نظر کمالات نفسانی با سایرین برابر و یا حتی پائین¬تراز آنان باشد.
2- یا اینکه رسالت و نبوت یک مقام واقعی است که فقط شخصی که دارای کمالات نفسانی و ذاتی است می¬تواند به چنین مقامی برسد و به عبارت دیگر چینش جهان هستی چنین اقتضائی را به صورت ضرورت لازم دارد، یعنی باید کسی که واسطه بین خلق و خالق است وجود داشته باشد و وجود چنین رتبه¬ایی در جهان هستی ضرورت دارد و این مقام تکوینی و واقعی است نه صرف اعتبار و خالی از واقعیت، گر چه بدست آوردن همه این مقامات به عنایات الهی است، چون ما سوی الله همه در وجود و کمالات وجودی خود، محتاج خداوند هستند.
..................

با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید


آماده عقد قرار داد با کلیه مراکز آموزشی تحقیقاتی کشور جهت پذیرش نمایندگی فعال
سفارشات طراحی وب سایت و کلیه امور مربوطه
شماره پاسخگوی سایت : 09118370377    09111491359                  Email : tahghighnet@yahoo.com