کد رهگیری را جهت پیگیری سفارش وارد نمایید
    

پرداخت آنلاین بانک ملی

پرداخت آنلاین بانک ملت
    فروش آنتی ویروس اورجینال
با شرایط استثنایی
     موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...
امروز : 30 مرداد سال 1393
  بازدید امروز : 3968 نفر

صفحه اصلی تحقیق پروژه تحقیق های آماده طرح های کارآفرینی سفارش ترجمه ترجمه های آماده برنامه نویسی
کارهای آماری - spss کارهای آماری آماده پرسشنامه ها سفارش پروپوزال پاورپوینت پلان مسکونی ورود اعضا عضویت ارتباط با مدیر راهنمای سایت

موضوع : نقاشی و هنر دوره تیموری و مغولی
تحویل در محیط : word


ابتدا مبلغ سفارش را به شماره 0102834007003 ملی سیبا به نام علیرضا هاشمی واریز با داشتن شماره فیش افدام به سفارش کنید - قابل پرداخت از کلیه بانکهای عضو شتاب و یا از طریق انتقال به شماره کارت 6037991813769019 پرداخت و با داشتن شماره کارت اقدام به سفارش نمایند و یا از طریق پرداخت آنلاین بانک ملت یا پرداخت آنلاین بانک ملیاقدام نمایید
  عنوان سفارش : نقاشی و هنر دوره تیموری و مغولی
  تعداد صفحه : 18
  قیمت : 1250 تومان
جهت سفارش اینجا کلیک کنید
<-- نمایش تحقیق بعدی ..... نمایش تحقیق قبلی -->

فهرست مطالب

مقدمه نیمه اول قرن 9
نیمه دوم قرن 9
عصر درخشان هنرها
هنر در عهد تیموریان
هنر در دوران مغول
نتیجه گیری:
منابع
مقدمه:
ایران در اواخر قرن 14 م. مورد تاخت و تاز تیمور قرار گرفت . در دوره تیموری نقاشی دیواری و هنر پرتره سازی ( مانند هنر ساسانی ) دوباره جان گرفت ( به طور مثال در قصر دختر بزرگش بی قیفی سلطان ، که البته در نقاشی های دیواری این قصر پرتره آنچنان به چشم نمی آید ) . در این دوران پارچه ها نیز نقاشی می شوند . این نقاشی ها آنقدری بزرگ بودند که اسامی بزرگان و لشکریان در کنار تصویرشان نوشته می شد.
بعد از تیمور ، شاهرخ ، پسر وی پایتخت را از سمرقند به هرات منتقل کرد . که در این زمان مکتب هرات شکل می گیرد .
نیمه اول قرن 9 : آثار پدید آمده در این دوره مکتب هرات عمدتا تداوم سنتهای هنر مکتب ایلخانی و جلایری ، بویژه آثارجنید بود . در ترکیب بندی های این دوره عدم تقارن به وضوح به چشم می خورد . به خاطر همین ترکیب بندی ، دست هنرمند را در پرتحرک نشان دادن صحنه هایی مانند شکار و کارزار باز بوده ( البته بیشتر نگاره های مکتب هرات از لحاظ بصری پر تحرک هستند ). پیکره ها ، رنگ آمیزی تصاویر و ریزه کاری های معماری و مناظر طبیعی از ویژگی های نگارگران این دوره است . در این دوره امضای هنرمندان کم کم به چشم می خورد .
نیمه دوم قرن 9 : در این دوره است که بزرگترین نقاش تاریخ ایران ظهور پیدا می کند . بهزاد تا پایان سلسله تیموریان به عنوان سرپرست کارگاههای هنری دربار بود . بعد از آنان هم شاه اسماعیل صفوی او را به تبریز فرا می خواند . فعالیتهای مهم بهزاد را در ترکیب بندیهای قوی ، هماهنگی رنگها و توازن شکل ها می توان دید . خطهای کشیده شده توسط بهزاد قوی و پویا هستند .، طبیعت و معماری را به مکان عمل آدمها بدل کرده و هر شخص را در جای مناسب خود قرار داده. انسانها و اشیا ، ارتباط منطقی با هم دارند . از نوآوریهای دیگر بهزاد ، توجه به جلوه های واقعی زندگی مردم بود . در هنر او انسان نقش اصلی را ایفا می کند . نقاشی های او از لحاظ مهارت وی در تابع کردن همه وسایل تصویری به جهت یک مقصود حائز اهمیت است .
آثار او نه تنها بر نقاشان ایرانی بلکه بر هنرمندان عثمانی ، آسیای میانه ( بخارا ) و هند نیز تاثیرگذارد. از آثاری که در زمان بهزاد و در مکتب هرات انجام شده به : خمسه میرعلیشیرنوایی ، تاریخ طبری ، بوستان سعدی و خمسه نظامی می توان اشاره کرد .
مکتب هرات از زمانی که شاهرخ پایتخت را به هرات منتقل کرد کم کم شروع می شود و تا اوایل صفویه ادامه دارد . حتی دوران صفویه که مکتب خاص خود را دارند ، بی نصیب از دستاوردهای مکتب هرات نیست .
کاری از کمال الدین بهزاد هروی که در هرات دوره تیموری و تبریز دوره عباسی کار می کرد
عصر درخشان هنرها :
پاره ای از زیباترین نقاشی ها ، ریشه در مکتب هرات دارند که بطور کامل با حمایت شاهزاده های تیموری در شهر هرات شکل گرفت و استاد بزرگ نقاشی یعنی کمال الدین بهزاد برخاسته از چنین مکتبی است
خطوط زیبای فارسی نظیر خط نستعلیق در دوره جانشینان تیمور شکل گرفت و آخرین مراحل تکاملی اش را در این دوره طی نمود .
........

با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید


آماده عقد قرار داد با کلیه مراکز آموزشی تحقیقاتی کشور جهت پذیرش نمایندگی فعال
سفارشات طراحی وب سایت و کلیه امور مربوطه
شماره پاسخگوی سایت : 09118370377    09111491359                  Email : tahghighnet@yahoo.com