موتور جستجوی پیشرفته مقالات و تحقیقات و ...

موضوع : اکشن اسکریپتهای فلش
تحویل در محیط : word

عنوان سفارش :
اکشن اسکریپتهای فلش
تعداد صفحه :
21
قیمت :
7500 تومان

فلش
طراحی و برنامه نویسی با این برنامه قابلیت های بسیار زیادی را به یک طراح می دهد . قابلیت هایی که توسط آنها می توان صفحات بسیار زیبا و قدرتمندی طراحی کرد . قدرت و برتری فلش به جهت برخورداری از یک ساختار برنامه نویسی بسیار قوی می باشد که حتی با استفاده از ان می توان یک سایت را طراحی کرد . ممکن است این سوال پیش آید که چرا اکثر سایتها برای طراحی صفحات خود از فلش استفاده نمی کنند . این به این دلیل استفاده از تکنیک های بسیار بالا و زمان Download بسیار پایین اکثر مرورگرهاست . اکثر مرورگرها ابزار plug-in مربوط به فلش را در ساختار خود نداشته و در نمایش صفحات با مشکل روبرو می شوند .( plug-in : اجزا کوچکی تحت عنوان برنامه که برای بالا بردن قابلیت یک برنامه خاص به همراه برنامه موردنظر استفاده می شود.) اکشن اسکریپت در فلش فیلم فلش از چندین sence تشکیل شده است و هر سن یک timeline دارد . حالت طبیعی فیلم فلش این است که از سن 1 و فریم 1 تا آخر به سمت جلو حرکت کند . هدف عمده اکشن اسکریپت تغییر این رفتار خطی است که میتواند جریان فیلم را در یک فریم به خصوص متوقف یه به فریم خاصی ببرد و یا حتی اختیار انتخاب فریم را به کاربر بدهد . اما این تنها کاری نیست که اکشن اسکریپت انجام می دهد , دریافت اطلاعات و پردازش و محاسبات روی آنها و تبدیل انیمیشن به یک برنامه کامپیوتری تعاملی از دیگر کارهای اساسی اکشن اسکریپت می باشد .
برای استفاده از اکشن اسکریپت از منوی windows عنوان action را انتخاب کنید یا دکمه f9 را بزنید . در فلش عناصری وجود دارد که به آنها سمبل میگوییم که شامل سه دسته هستند – گرافیک graphic - مووی کلیپ movie clip و دکمه button .البته سمبل گرافیک نمی تواند اسکریپت بگیرد . بررسی پانل action این پنجره در دوحالت نرمال و تخصصی میتواند باشد . بالای پانل یک منوی کشویی است که نشان میدهد شما در چه حالتی هستید . در حالت نرمال دستورالعملها تحت عناوین مختلف دسته بندی شده اند که حتی نیاز به تایپ نیست و می توانید دستور مورد نظر را تایپ کنید . برنامه نویسان بیشتر از حالت تخصصی استفاده می کنند . برای تغییر حالت کافی است ctrl+n یا ctrl+e را فشار دهید یا از منوی بالایی پانل استفاده کنید . برنامه نویسی در فلش در اکشن اسکریپت بیشتر از فرمان ها استفاده می شود مثلا gotoAndPlay (frame) این فرمان باعث پرش به فریم موردنظر می گردد البته حروف کوچک و بزرگ در فرمان ها به درستی باید رعایت شود .در داخل اکشن اسکریپت نیز متغیر ها جهت ذخیره سازی اطلاعات استفاده می شوند و توابع و عملگر ها نیز کاربرد دارند . همانند دیگر برنامه ها نیز شما می توانید مقادیر خروجی را کنترل کنید . این کار توسط پنجره output و فرمان trace(variable) انجام می شود .
Var =7;
Trace(a==7);
با استفاده از این کد پنجره output مقدار true را نشان می دهد .

موقعیت مکانی ماس موقعیت مکانی ماس توسط دو خصیصه _ymouse , _xmouse ذخیره می شود .برای نوشتن برنامه ای جهت تعقیب ماس به صورت زیر عمل میکنیم :1- برنامه جدیدی باز می کنیم .2- یک مووی کلیپ ساده جهت تعقیب ماس ایجاد می کنیم .3- اسکریپت های زیر را به مووی کلیپ اضافه می کنیم .
onclipEvent(enterFrame) {
this ._x =_root._xmouse ;
this ._y =_root._ymouse ;
}
..................

تحقیقهای مشابه
  • مجری کارهای پژوهشی عمومی، علمی پژوهشی و مروری
  • کارهای آماری و تجزیه و تحلیل داده
  • تحلیل کمی و کیفی
  • انجام کلیه خدمات نگارش، ترجمه تخصصی ، ویرایش مقاله ها و پایان نامه ها
  • انجام رفرنس نویسی استاندارد با نرم افزار EndNote
  • آماده سازی پاورپوینت مربوط به ارائه در جلسات و همایشها
  • Tel : 09385735506 - 09118370377
    Email : tahghighnet@yahoo.com
    Telegram : @tahghighnet
    Instagram : tahghighnetinsta
    www.tahghigh.net
    2024 - 2007